Financial Services Tribunal & Pension Commission of Ontario Case Summaries/
Summaires des décisions du Tribunal des services financiers et de la Commission des régimes de retraite de l'Ontario

Case Name/nom du dossier:Horgan & Anand v. Ontario & OPSEU Pension Trust - P0120-2000 & P0147-2001

Type/type:Pensions/Régime de retraite

Decision Date/Date de la décision:2001-08-01

Tribunal/tribunal:FST/TSF

 



Français

Horgan and Anand v. Ontario (Superintendent of Financial Services) and Ontario Pension Board and OPSEU Pension Trust

FST File No.: P0120-2000 Horgan
P0147-2001 Anand

Date of decision: August 1, 2001

Panel members: Martha Milczynski, Chair, Louis Erlichman, William Forbes

Parties to hearing: Mr. Horgan
Mr. Anand
The Superintendent of Financial Services
Ontario Pension Board
OPSEU Pension Trust

SUBJECT: ENTITLEMENT TO IMMEDIATE PENSION ON TRANSFER

Summary:

This hearing was in relation to a Notice of Proposal by the Superintendent to refuse to make an Order respecting a request by Mr. David Horgan relating to the Ontario Public Service Pension Plan, Registration Number 208777.

This hearing was in relation to a Notice of Proposal by the Superintendent to refuse to make an Order respecting a request by Mr. Rupinder Anand relating to the Ontario Public Service Employees’ Union Pension Plan, Registration Number 1012046.

The Superintendent’s Notice’s of Proposal to refuse to direct the Ontario Pension Board and OPSEU Pension Trust to pay the applicants’ pension benefits were affirmed by the Tribunal.

Prior to the transfer between plans, the applicants indicated their intention to retire effective at the date of transfer, but continued to work for the Ministry after the transfer. The transaction between the Ministry and the corporation was a transfer within the ambit of s. 80(1) of the PBA and the applicants became employees of the corporation in conjunction with the transfer. Under s. 80(3) of the PBA, the applicants were deemed not to have had their employment terminated with the Ministry by reason of the transfer. The applicants were entitled to benefits under the original plans, but were not entitled to pension benefits without terminating employment or retiring from the corporation.

This summary is offered as a public service and should not be relied upon as legal advice. Many factors unknown to us may affect the applicability of any statement or comment made in the summary to your particular circumstances.

Horgan et Anand c. Ontario (Surintendante des services financiers) et la Commission du régime de retraite de l’Ontario et la Fiducie du régime de retraite du SEEFPO

No de dossier du TSF : P0120-2000 Horgan
P0147-2001 Anand

Date de la décision : Le 1er aoft 2001

Groupe d’experts : Martha Milczynski, présidente, Louis Erlichman, William Forbes

Parties B l’audience : M. Horgan
M. Anand
Surintendante des services financiers
Commission du régime de retraite de l’Ontario
Fiducie du régime de retraite du SEEFPO

OBJET: ADMISSIBILITÉ A UNE PENSION IMMÉDIATE LORS DU TRANSFERT

Sommaire :

Cette audience portait sur un avis d’intention de la Surintendante de refuser de rendre une ordonnance concernant une demande de M. David Horgan au regard du régime de retraite de la fonction publique, numéro d’enregistrement 208777.

Cette audience portait sur un avis d’intention de la Surintendante de refuser de rendre une ordonnance concernant une demande de M. Rupinder Anand au regard du régime de retraite du Syndicat des employés de la fonction publique de l’Ontario, numéro d’enregistrement 1012046.

Le Tribunal a confirmé l’avis d’intention de la Surintendante de refuser d’intimer B la Commission du Régime de retraite de l’Ontario de verser des rentes de retraite aux demandeurs.

Avant le transfert des régimes, les demandeurs ont signifié leur intention de prendre leur retraite B la date du transfert, mais ont continué de travailler pour le MinistPre aprPs le transfert. La transaction entre le MinistPre et la Société tombait dans le champ d’application du paragraphe 80(3) de la Loi sur les régimes de retraite et les demandeurs devinrent employés de la Société au moment du transfert. Aux termes du paragraphe 80(3) de la Loi, les demandeurs étaient réputés ne pas avoir cessé de travailler auprPs du MinistPre B cause du transfert. Ils avaient donc droit aux prestations prévues aux plans originaux, mais n’étaient pas admissibles aux prestations de retraite sans cesser leur emploi ou prendre leur retraite de la Société.

Ce sommaire est offert B titre de service public et ne saurait constituer des avis juridiques. Nombreux sont les facteurs que nous ignorons et qui peuvent avoir une incidence sur l’application de nos commentaires B votre cas particulier.