Financial Services Tribunal & Pension Commission of Ontario Case Summaries/
Summaires des décisions du Tribunal des services financiers et de la Commission des régimes de retraite de l'Ontario

Case Name/nom du dossier:International Playing Card Company Limited v. C.A.W. Canada, Local 195 - XDEC-21

Type/type:Pensions/Régime de retraite

Decision Date/Date de la décision:94-02-14

Tribunal/tribunal:PCO/CRRO




Français

International Playing Card Company Limited v. C.A.W. Canada, Local 195

Index No.: XDEC-21

Date of decision: February 14, 1994

Panel members: M. Joseph Regan, Chair, Kathryn Bush, Donald Collins, Joyce Stephenson, Monica Townson

Parties to hearing: International Playing Card Company Limited
National Automobile, Aerospace and Agricultural Implement Workers Union of Canada (CAW-Canada) and its Local 195

SUBJECT: SURPLUS WITHDRAWAL
NOTICE

Summary:

This was an application by International Playing Card Company Limited for the consent of the Pension Commission of Ontario to the payment of surplus from the International Playing Card Company Limited Pension Plan for Bargaining Unit Employees, Registration Number C-4609.

The Applicant had previously applied to the Ontario Court (General Division) for consent to the return of surplus, however that application was adjourned on October 21, 1992 until the consent of the Commission was received.

The Commission found that with respect to the form of the Notice, the firm representing the Respondent had represented the Respondent, the only legal bargaining agent of the members of the Plan, since at least February of 1990, both in this matter and in the concurrent court application, and that the firm had copies of the two earlier pension documents prior to the delivery of the Notice. Accordingly, there was no prejudice to the Respondent by the omission of the two earlier pension documents in the Notice. Therefore, the Commission held that it was not necessary that notice be served again.

The Commission found that the first "trust" document clearly provided for reversion of surplus to the employer and therefore met the requirements of the Pension Benefits Act. Further, as there was no trust prior to this time, there was no prohibition from enacting the 1964 Plan. Moreover, from and after the 1964 Plan, the Plan was agreed to by the various collective agreements.

Therefore, the Commission consented to the withdrawal of surplus.

Other References:

D.W.M. Waters, The Law of Trusts in Canada


This summary is offered as a public service and should not be relied upon as legal advice. Many factors unknown to us may affect the applicability of any statement or comment made in the summary to your particular circumstances.

International Playing Card Company Limited c. TCA-Canada, section locale 195

Numéro d’index : XDEC-21

Date de la décision : Le 14 février 1994

Groupe d’experts : M. Joseph Regan, président, Kathryn Bush, Donald Collins, Joyce Stephenson, Monica Townson

Parties B l’audience : International Playing Card Company Limited
Syndicat national de l'automobile, de l'aérospatiale, du transport et des autres travailleurs et travailleuses du Canada (TCA-Canada) et sa section locale 195

OBJET : RETRAIT DE L’EXCÉDENT
AVIS

Sommaire :

L’International Playing Card Company Limited a présenté une requLte B la Commission des régimes de retraite de l’Ontario en vue d’obtenir le paiement de l’excédent du régime de retraite des employés de l’unité de négociation de L’International Playing Card Company Limited, numéro d’enregistrement C-4609.

Le demandeur avait déjB présenté une demande B la Cour de l’Ontario (Division générale) pour obtenir son consentement au retour de l’excédent, mais cette requLte avait été ajournée le 21 octobre 1992 jusqu’B réception du consentement de la Commission.

La Commission a établi qu’au regard de la forme de l’avis, le cabinet représentant le défendeur avait représenté ce dernier (le seul agent de négociation légal des participants du régime) depuis au moins février 1990, aussi bien dans cette affaire que dans la requLte simultanée au tribunal, et que le cabinet possédait des copies des deux documents antérieurs du régime avant la livraison de l’avis. Par conséquent, le défendeur n’avait pas subi de préjudice parce que l’avis avait omis les deux documents antérieurs du régime. Par conséquent, la Commission a conclu qu’il n’était pas nécessaire de signifier l’avis de nouveau.

La Commission a conclu que le premier document de « fiducie » prévoyait la réversion de l’excédent B l’employeur et respectait, par conséquent, les exigences de la Loi sur les régimes de retraite. De plus, étant donné qu’il n’y avait pas de fiducie auparavant, rien n’interdisait d’adopter le régime de 1964. Qui plus est, B compter du régime de 1964, les diverses conventions collectives ont avalisé le régime.

Par conséquent, la Commission a consenti au retrait de l’excédent.

Autres références :

D.W.M. Waters, The Law of Trusts in Canada


Ce sommaire est offert B titre de service public et ne saurait constituer des avis juridiques. Nombreux sont les facteurs que nous ignorons et qui peuvent avoir une incidence sur l’application de nos commentaires B votre cas particulier.